fredag, mars 12, 2010

Fjortistest för fyrtiplussare

Snodde ett test som Anna har gjort och i sin tur snott från sin dotter. Flera av frågorna är så uppenbart inte ställda till vuxna. Funderade en stund på att svara på dem utifrån mitt tonårsjag men lade ner.

1. Har du fått en kyss den närmsta veckan? Mmm. Av alla i familjen. Av vissa många, många! Typ Tönnes när han vill förhala läggning eller avgång till taxin på morgonen.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med idag? Mig själv.
3. Hur lång är du? 177
4. Vad väger du? Tio kilo för mycket.
5. Vilken är den senaste filmen du sett? På bio: Australia. Annars TV-serier.
6. Skriv hela ditt senaste sms: Mycket vacker färg på tulpanerna. Tack!
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. Gillar inte att prata i telefon.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda sedan -97.
9. När såg du senast din mamma? I julas.
10. Icke godkänt i något ämne? Nä.
11. Mvg i något? Gick i skolan när vi hade betyg 1-5. Hade två femmor i avgångsbetyget. MVG i några högskolekurser, minns inte vilka.
12. När vaknade du idag? 07.03.
13. Vilken är din favoritplats? Hemma. Är en riktig huskatt.
14. Vilken plats föredrar du minst? Stökiga miljöer med mycket och höga ljud.
15. Vart tror du att du befinner dig om tio år? Om jag det visste. Hoppeligen mår jag bättre än idag.
17. Vad sover du i? Sängen! Stor och ful T-shirt eller mjukt och kort nattlinne. Å trosor, då.
18. Hur många kuddar har du i sängen? 2.
19. Var har du bott/bor? Hallstahammar och Uppsala.
20. Tycker du om kinamat? Då och då.
21. Tycker du om kaffe? Nä, har aldrig lärt mig dricka det.
22. Vad dricker du helst till frukost? Te.
23. Kan du spela poker? Ja.
24. Känner du någon med samma födelsedatum som dig? Nej.
25. Vill du ha barn? Har fött fem, har fyra som lever, är ibland sugen på en till...
26. Kan du några andra språk än svenska? Engelska är det enda jag kan hävda att jag kan, har dock sniffat på franska, spanska och latin. Kan lite körtyska. Förstår norska.
27. Har du någonsin åkt ambulans? En gång, som medföljande till Samuel.
28. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet.
29. Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och kläder.
30. Är du cool? Knappast!
31. Kan du rulla med tungan? Tror inte det.
32. Vem är den roligaste människa du känner? Min bror Jerker. Han har kunnat få mig att skratta hysteriskt sedan han var fyra år.
33. Vad har du för ringsignal? Justus och Sigvard sjunger Björnen sover. Justus spelar piano till.
34. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Nä.
35. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En sjal som ligger i soffan.
36. Kan du byta olja på bilen? Ja, fast jag måste tänka lite först.
37. Vilken var den senaste boken du läste? Håkan Nesser, Det finmaskiga nätet. Läser om serien.
38. Har du haft sex under de senaste två månaderna? Ingen kommentar, nå´t privaliv förbehåller jag mig.
39. Dansar du i bilen? Nä.
40. När var du i kyrkan senast? Två söndagar sedan.
41. Hur många hål har du? I tänderna? Hoppeligen inget.
42. Har du någon piercing? Tre i vardera örat samt en näsplopp. Sju, alltså. Fast just nu använder jag bara två av hålen i vardera örat.
43. Har du någon tatuering? Nä.
44. Gillar du någon just nu? Typ.
45. Har du provat droger? Ja, det får man lov att säga. Starka receptbelagda värkmediciner, dock inte för att bli hög utan för att mota värk. Men ingen alkohol,ever.
46. Provat röka eller snusa? Nä.
47. Har du pojkvän/flickvän? Min make är min pojkvän, liksom.
48. Vad är ditt mobil nummer? Det vet redan alla som behöver det.
49. Vad ska du göra ikväll? Se på deckare samt sticka något. Sova.
50. Har du några syskon? Två bröder. Yngre än jag.
51. Hur mycket pengar har du på din mobil? Har abonnemang.

Inga kommentarer: