lördag, april 10, 2010

Alla våra barn

För mig är det som att en solstråle lyser från himlen direkt ner på vart och ett av mina barn. Konstigt nog är det bara jag som ser det, men jag har fått uppfattningen att de flesta andra föräldrar ser samma solstrålar lysa på sina egna barn. När jag tänker på all denna kärlek till barnen blir jag glad och fortsätter att tro på en framtid för mänskligheten.

Men - så börjar jag tänka på de barn som inte har det så. Som har föräldrar som av olika anledningar inte kan känna något för sina barn eftersom de är fullt upptagna av droger, karriär eller något annat som gör att de inte ser sina barn. Eller de som är barn innerst inne och behöver så mycket bekräftelse själva att de inte har någon att ge.

Jag önskar att alla barn som föddes hade åtminstone en förälder som såg solstrålen som lyser på dem.

Inga kommentarer: