måndag, april 05, 2010

Annandag påsk

Är seg och har inget att säga, egentligen. Mer än att jag fortfarande mår bra i hjärtat av påskdagens högmässa. Jag var med och sjöng och det var skönt trots lite dåligt flås. Jag blir alltid så glad av att sjunga Egil Hovlands påskintroitus med brasskvintett till. Kristus är sannerligen uppstånden från de döda! Och dagens största stund kom när Justus läste evangeliet. Hjärtat svämmade över. Han läste så fint.

Det är inte särskilt vanligt med barn som läser evangelietexten i Domkyrkan; själv minns jag inget tillfälle. Men något måste ha hänt i arbetslaget eftersom min körledare ringde upp mig i veckan och frågade om Justus kunde läsa evangeliet. Jag har lyckats lista ut att förslaget på person kom från Justus egen körledare, men däremot vet jag inte alls vem som kom på att man skulle be ett barn medverka för en gångs skull. Bra tanke i alla fall.

2 kommentarer:

Margareta Raab sa...

Svar: Domkyrkokaplanen.

Jenny sa...

Heder åt Lars. jag har alltid gillat honom.