lördag, april 17, 2010

Bubbelgum

Pojkarna lade ihop sina kronor och lappar (mynt och sedlar). Jag stod bredvid och vred händerna och bad om ursäkt för att jag inte hade några pengar att ge dem och erbjöd mig att poppa popcorn resten av dagen. Räkningen gav vid handen att det fanns tillräckligt med pengar för att förse tre Perssonbröder med lördagsgodis. Justus och Sigvard gick till kiosken och köpte. Sigvard köpte bland annat bubbelgum.

Nu springer han ut och in i rummet och skall visa mig att han kan göra bubblor. Han kan till och med göra så stora och hållfasta bubblor att han kan lyfta ur dem ur munnen och hålla upp och förevisa. Jag är imponerad. Jag har inte lyckats blåsa en tuggummibubbla en enda, ynka gång i hela mitt liv trots att jag övade rätt flitigt i elvaårsåldern. Det är bara att konstatera, some kids got it and some kids ain´t.

Jag får bubbelgumspussar av Sigvard. Det gör mig glad.

1 kommentar:

fia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.