fredag, april 30, 2010

Eld som inspiratör

Ja, jag vete tusan om jag förstår vad det var som gjorde Tönnes så i grunden nöjd och glad med att åka till valborgsmässoelden att han spontant sade två meningar. Kanske var det något med den vackra elden, värmen i luften eller något annat?

Faktum är i alla fall att när vi kom dit och såg elden mellan träden, så pekade Tönnes och sade tydligt: "Där borta". När vi sedan skulle hem så gick några först till skateboardrampen medan andra gick runt och pratade ett sista varv med folk. Tönnes stod först och såg längtande efter Justus som försvunnit iväg till rampen, och efter en stund tittade han på Alva och mig och både tecknade och sade: "Vänta där". Mycket tydligt.


Jag får hjärtestötar av den innersta glädje jag vet när det här händer.

Inga kommentarer: