torsdag, april 08, 2010

En vanlig dag i april

Jag cyklade till jobbet idag. Det var väldigt skönt. Och det var första gången på 18 år som jag inte har haft en eller två barnsadlar på min cykel. En ny era har inträtt, den utan små barn.

Fyrisån ser stinn ut. På vissa ställen har vattnet börjar slicka bryggorna och svämma över så smått.

Annars var det en ovanligt kämpig dag på jobbet tack vare att det är något fel på min dator. Program öppnades väldigt långsamt eller inte alls, kontakten till skrivaren avbröts plötsligt, mitt mejlprogram funkade inte och allt tog helt enkelt galet lång tid. Jag har sagt så många gånger nu att det inte är några problem med att få ut årsmöteshandlingarna till ombuden i tid, och tillagt "förutsatt att inte datorn kraschar eller skrivaren går sönder". Jaha. Jag mådde så dåligt mot slutet av min förlängda arbetsdag att det var löjligt. Det värsta är att datorn knappast självläker.

Men nu har jag ätit lite och vilat en stund. I morgon är en annan dag.

Inga kommentarer: