torsdag, april 15, 2010

Musikmaskin hurra

En gång tid tiden satte jag i en kassett i min freestylespelare och satte på hörlurarna när jag skulle åka buss eller promenera eller cykla eller försöka somna. Senare var det min bärbara CD-spelare som åkte ner i en ficka eller väska. Den var rätt hopplös trots så kallad chock absorption för så fort jag cyklade över ett gruskorn gjorde musiken uppehåll. Nuförtiden har jag ju min digitala musikmaskin som jag kan svänga runt med hur som helst. Men jag får inte ta i den eftersom den har en rörbar skärm (vad heter touch screen på svenska?). Det är inte optimalt, men bättre än de tidigare alternativen.

Jag har ordentliga öronkåpor, jag. Om jag försöker stoppa in sådana där små öron proppar i öronen så bara trillar de ur. Dessutom släpper de ut för mycket ljud. Därav de rejäla hörlurarna.

Både lurar och muskimaskin gör att det känns lättare att cykla hemåt längs den segt uppförslutande åsen. Jag får lite hjälp med trampandet. Och så stänger musiken ute gnisslet min cykel ger ifrån sig efter vintern.

Om någon undrar är det just nu Prefab Sprout, the 38 Carat Collection, som hjälper mig uppför backarna.

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Minns du när de sa att Freestylen bara var en endagsfluga?! Och det är mer än 20 år sedan...

Alex sa...

Touch screen - brukar oftast översättas till pekskärm. :)