lördag, maj 29, 2010

Festförberedelser

Vännen Maria har kalas om en timme. Tönnes och jag representerar familjen. Jag har plockat upp klädhögen med ratade plagg och hängt tillbaka alla mina sådana där en-dag- skall-jag-kunna-ha-dem-på-mig-igen-kläder. Släppte mina egna klädbestyr för att leta efter Tönnes coola T-shirt. Den är fortfarande kvar i skolan visade det sig. Då bestämde jag mig för att anse att Tönnes är så cool i sig själv att man kan strunta i tillbehören. Det kändes ganska skönt.

Men jag har faktiskt bytt väska enkom för kvällen. Vanligen släpar jag omkring på min stora gråsvarta kanvasväska med flera fack, men nu fick jag för mig att jag skulle ta något piffigare. Det piffigaste jag har i väskväg är mormors väska. I den får det inte plats en plånbok, hårborste, nyckelknippor eller skavsårsplåster. Jag har lyckats få ner körkortet (bra att ha om man blir stoppad av polisen), VISA-kortet (också bra att ha när man blir stoppad av polisen, i alla fall i Italien eller så), värktabletter, mobiltelefon och förhoppningsvis husnyckel och bilnyckel. Möjligen kan jag få ner ett läppglans också (om jag blir stoppad av polisen).

1 kommentar:

Elisabeth sa...

Ja du, då är det bara hoppas att du verkligen blir stoppad av polisen!