torsdag, maj 20, 2010

Gullvivor

Gårdagseftermiddagen och förkvällen var bara så jobbiga. Det visade dig att jag dels hade läst fel på starttiden förs Justus körrepetition, dels att pojken ändå inte hade fått sms:et. Det som var bra var att då kom han inte alls försent...

Var rätt ledsen på mig själv när detta uppdagades. I precis rätt ögonblick kom Alva och Alex hem. Alva räckte mig en bukett med gullvivor och sade att hon tänkte på mig när hon såg dem. I måndags kväll var jag nämligen lite nostalgisk och berättade om när jag och farmor plockade gullvivor på de i mina barnaögon ändlösa gullvivsängarna på Gräsö.

Buketten står i en fin liten vas och gör mig lycklig. Fina, omtänksamma barn. Justus var inte ett dugg sur på mig för mitt misstag sedan, utan var snarare försiktig. När han kollat sin telefon och sett att han inte hade fått något sms från mig, så sade han: "Mamma, inte för att du skall bli ännu mer arg på dig själv nu, men skickade du verkligen iväg sms:et?" Svaret är att ja, det hade jag, och kram till den oändligt fina pojken som är så lyhörd av sig.

Inga kommentarer: