måndag, maj 03, 2010

Lyssna på sig själv

Jädra skitförmiddag. Tönnes hade en tid hos tandhygienisten kl 10. Jag bestämde mig för att han skulle få en lång mysmorgon hemma med mig, åka till tandis och sedan till skolan. Jag fick planen lätt ifrågasatt. Det räckte för att jag ängsligt skulle ändra mig.

Tönnes åkte till skolan som vanligt. Sisådär 9.25 gick jag ut till bilen för att först hämta Tönnes i skolan och sedan åka till tandhygienisten. Bilen var stendöd. Ingen reaktion överhuvudtaget. Jag ringde som en vilde hit och dit för att avboka allt, för det fanns inte en chans att jag skulle ha hunnit hämta Tönnes etc med buss vid den tidpunkten.

När jag sedan begav mig till jobbet rullade samma tanke om och om igen: jag skulle ha gjort som jag hade tänkt från början. Då hade nämligen Tönnes och jag bara kunnat ta en buss ner på stan. Vi hade säkert kommit för sent eftersom bussarna går i kluster, vilket innebär att om man missar en buss så har man missat alla och får vänta en halvtimme, men chansen hade varit större att rädda upp situationen.

Blä.

Inga kommentarer: