söndag, juni 27, 2010

Sommar igår, idag, i morgon och i övermorgon...

Förutom min hiskligt tidiga avvinkning av Björn och Sigvard har jag ägnat en stor del av dagen åt att ligga i hängmattan och läsa. Framåt sena eftermiddagen var det dags att ta ut Tönnes. (Han mår inte så bra av stark värme, därför väntade jag.) Vi sjösatte Tönnes nylevererade cykel från hjälpmedelscentralen; en skinande ny grå Skeppshult. Mycket stilig. Med växlar och handbroms. Tönnes var tveksam när jag pratade om hans nya cykel så jag tänkte att vi fick se om det gick att få honom intresserad. Men det räckte med att ta ut cykeln så hoppade han upp på den och stack iväg. Det gick rätt snabbt och jag glömde hans hjälm. Jag lovar att inte glömma den någon mer gång.

Vi gick och Tönnes cyklade en sväng. Vi var iväg till lilla affären och köpte glass. Alla var glada och trivdes. Och Tönnes har banne mig gjort ett utvecklingssprång de senaste dagarna. Han tecknar mycket mer och vi hör plötsligt ord när han pratar. Han anstränger sig mera och är tydligare i kroppsspråket också. Det är så stort för oss. Dagar av nåd. Hoppas de håller i sig.

Vi tog en sväng runt fontänen också.

1 kommentar:

Olle sa...

Vad härligt att han klarade av den nya cykeln!