måndag, juli 26, 2010

Horoskopen förvirrar

Jag läser familjens horoskop inför tisdagen i Aftonbladet. Häng med nu, så skall vi se om vi får ihop det!

Jag är Vattuman: "Månen ger dig en sensuell och spännande tisdag som i första hand passar för nöjen, glitter och glamour." Jamen det låter ju himla trevligt, även om jag i ärlighetens namn inte riktigt förstår hur jag skall få in det där glittret och glamouren.

Björn är Fisk: "Tisdagen blir stillsam om du får välja själv. Du behöver en paus, en dag utan några händelser alls." Okej. Björn skall alltså ta det lugnt (detta kommer inte att ske, hur välbehövligt det än må vara). Vem skall jag vara sensuell och spännande med då? Och nöjena, glittret, glamouren; skall jag själviskt behålla dem för mig själv medan maken sitter och tar det lugnt?

Alva och Tönnes är Skyttar: "Tisdagen handlar om vänskap och gemensamma ambitioner. Kanske lär du dig något nytt om en kollega." Lite blekt. Lite otydligt. Vilka gemensamma ambitioner, vilka kollegor?

Justus är Lejon: "Tisdagen blir underhållande men kanske på ett helt annat sätt än du hade tänkt dig. Ganska spännande." Oj, nu blir mamma orolig. Underhållande och spännande som i ett besök på akuten, eller vad då?

Bäst prognos har ändå Sigvard, som är Vädur: "Din tisdag cirklar kring arbete och kunskaper. Du kommer långt på att använda lärdom från barnaåren." Ingen kommentar!

Jag vet verkligen inte hur vår gemensamma morgondag kommer att te sig. Den ser ut att bli rätt... spretig.

Inga kommentarer: