måndag, juli 19, 2010

Lunch, jobb, yoga, andning och annat

Tuggat i mig en sallad och slöar någon minut innan jag sätter på mig arbetshuvudet igen. Det är stiltje på jobbet. Jag skall gå till posten och hämta ut ett rek och sedan blir det nog rensning. Det är så trist att sitta ensam. Visserligen kan det vara skönt stundtals eftersom jag kan få sitta ifred med saker, men arbetslusten påverkas helt klart negativt av att de andra kamraterna inte finns på plats.

Längtar lite efter att få komma hem och stänga in mig med yoga-DVD:n. Det känns bra i kroppen efter passen - utom igår då jag var missnöjd med mig själv efteråt. Det var något som inte funkade. Möjligen var det för att jag blir så störd av att bli tillsagd när jag skall andas in och andas ut. Jag vet att andningen är central i yoga, men jag har verkligen svårt för att andas på befallning. Det är precis likadant när man sjunger upp sig och dirigenten får för sig att köra lite andningsövningar. Jag ligger alltid totalt i otakt med alla andra och tycker det mest känns onaturligt och klumpigt. Jag är helt öppen för att det är jag som gör fel och inte förstår hur man skall göra, men det hjälper ju inte upp känslan.

Överhuvudtaget har jag en period när jag bara känner mig fel. Alla drömmar handlar om att jag med andan i halsen springer efter och försöker hinna ikapp saker som jag glömt eller borde reda upp och alltid misslyckas med det. Helt klart stämmer drömmarna väldigt väl in med hur jag upplever tillvaron just nu. Det är något som skaver men jag vet inte riktigt vad. Lite mer yoga så kanske det löser sig...

Inga kommentarer: