fredag, juli 30, 2010

Nattliv ger sura miner

Är ganska slut efter nattens hårda liv. Björn snarkade som man kan föreställa sig att en berusad valross skulle låta, nattgästen Sigvard gnisslade tänder så det skar samt roterade så att han knäade mig under hakan en gång. Vid halv tre-tiden gav jag upp och tog med mig täcket och lade mig på soffan.

Det går det också, men jag är rätt mör idag. Det märker jag mest på att jag surnar till över alla kladdiga fläckar som jag fastnar i på golvet, att saker jag lägger på bordet fastnar i lika kladdiga bordsfläckar, över att diskmaskinen inte är urplockad och att det står staplar med disk efter kladdkakebakande- och ätande i diskhon. Jag har inte åstadkommit vare sig fläckarna eller diskberget. Jag har dock ätit kladdkakan, så okej, då är det jag som skall städa och diska upp efteråt, jag inser det. Gnäll.

Men det blåser skönt ute så det fläktar in genom öppna fönster, och det är skönt.

2 kommentarer:

Elisabeth Schönfelder sa...

Verkar bekant - om inte lika extremt (inga barn som ligger i vår säng)!
Framför allt nätterna som varit denna sommar är både Stefan och jag tacksamma över vår bäddsoffa i vardagsrummet: visserligen brukar jag ligga där ensam, men även om det kommer ngn. mer (som Benjamin när vi hade en fruktansvärd varm & kvav natt) så är det tillräckligt med plats. Dessutom kan jag ligga och läsa när och hur länge jag vill om nättern!

Jenny sa...

Det har varit en fantastisk sommar. Tänk när Justus sov i hängmattan på balkongen nästan en hel vecka. Sedan har det varit kallare om nätterna och de senaste dygnen har det ju blåst och regnat, men han kanske kan lyckas klämma in någon mer hängmattenatt om vi har tur. Själv klarar jag inte att sova där för ryggen pajar. Gammal.