onsdag, juli 07, 2010

På mitt jobb

Vi har en ganska tråkig stortoa. Den ser ut som den gjorde när det låg en läkarmottagning här. Vi försöker pigga upp den med att klistra upp så kallade roligheter på väggarna så man har något att titta på vid besök (viktigare än man kanske kan tro). För någon månade sedan hade jag tröttnat på det som suttit uppe sedan 2006 och rev ner dels det som Ullie hade satt upp, Sagan om Petter och hans fyra getter, samt det jag hade satt upp som var min analys av sagda berättelse. Jag iddes inte göra något annat att sätta upp.

Men så den dag satt det här uppe på väggen. Ingen visste vem som har gjort det. Förmodligen någon av våra förtroendevalda, och jag har mina aningar - men ingen vet säkert. Papperen innehåller mejlväxling mellan Hannes Mannerheim och Riddahuset. Hyfsat underhållande, så det får sitta uppe ett tag till. Dock är det svårt att läsa de sista arken eftersom man liksom måste vrida på sig i en ställning som mest är lämpad för akrobater eller elitgymnaster.


Inga kommentarer: