tisdag, juli 27, 2010

Sommarlovsnjutaren

Jag tittade till Tönnes vid tio då han satt och lyssnade på musik. Han ville inte ha frukost och klä på sig. Insåg för en stund sedan att han sedan har varit osynlig hela förmiddagen. Gick upp. Han låg i min säng och såg nöjd ut. Han slinker gärna in och lägger sig just i min säng med armarna bakom huvudet. Han kan ligga där länge. Jag sade att nu skall vi strax äta, skall du komma och ta på dig kläder? Han log stort och skakade på huvudet. Jag låter honom njuta av den totala ledigheten ett tag till. Nästa vecka är det fritids och upp på regelbundna tider igen.

Och nyss fick jag veta att det är klart med ledsagare till Tönnes! Bäst av allt är att det är en person som arbetat på han skola förut. De gillade varandra, Tönnes och ledsagaren. Verkar perfekt.

Inga kommentarer: