onsdag, juli 28, 2010

Sommaronsdagsblues

Lider av någon slags blues. Omotiverat och rätt tungt. Borde plocka undan högar, kanske försöka tänka på skorna i hallen, titta på programmet för IOGTs internationella kongress i Fredrikstad nästa vecka - orka. Har i alla fall gnolat mig igenom Ellington. Det blir en rivstart på körhösten sedan, vi har knappt en månad på oss att sätta programmet innan konsert. Eftersom jag har blues ångrar jag djupt att jag anmälde mig som hugad spekulant på solon. För det kommer inte bli jag som får sjunga något av dem nämligen, och då kommer jag att må så dåligt för att jag inte duger samt skämmas för att jag hade så dåligt omdöme att jag anmälde mig. Urrrk.

Tänka på något trevligare. Tönnes städar lite på sitt och Sigvards rum! Men eftersom jag har blues så blir jag nere av det också för det har gått rätt långt när barnen själva börjar städa...nä, kom igen nu! Något bra? Jodå. Det finns mycket bra när jag har barnen. Men när det gäller mig själv hittar jag bara tillkortakommanden och misslyckanden. Blues, nämligen. Bäst att sätta sig med den där bra boken istället och hoppas på bättre tider framåt eftermiddagen. Eller nästa vecka. Eller månad. Eller år. Eller nå´t.

Inga kommentarer: