fredag, augusti 13, 2010

Tingen jäklas

Irritationsmoment på jobbet förstärks av att det är ångbastu idag igen. Vanligen suckar jag väl lite över trasslet, men idag tog det större plats i mitt medvetande - och i mitt humör.

Det är otroligt enerverande att vår dörr slår igen (och går i lås) precis när jag har tömt brevlådan och vänt mig om för att gå in igen. Några sekunder tidigare så hade jag sluppit stå där med nyckeln. Man kan i och för sig utföra ormmänniskemanövern och sätta en fot som stopp i dörren och sedan hänga sig över hallen för att låsa upp och tömma brevlådan, men det är lite ovärdigt på något vis. Men det finns det som är värre.

Varje gång jag kommer till min dator och måste slå på skärmen då någon som suttit vid datorn efter mig har stängt av den, säger datorn no video input. Jag krälar under skrivbordet för att testa om alla sladdar sitter som de skall, men ingen effekt. Upptäckte av en slump att om jag drar ur strömkabeln och sätter i den igen så har plötsligt skärmen kontakt med hårddisken igen. Eftersom det här händer tre morgnar av fyra börjar jag uppleva det som en riktig j-a pinne i häcken.

Idag tillkom en ny irritation som inte påverkar mig mer än att jag får vänta på bilder, men min arbetskamrat får det jobbigt. Plötsligt har hon inte tillgång till internet (glöm mejl) och därmed inte heller vår server. Men det funkar hos mig! Tydligen skall man sitta i mitt rum. Hennes arbetsplats ligger säkert mitt i currykrysset eller så. Mycket märkligt.

Inga kommentarer: