torsdag, september 02, 2010

Eftermiddagsvalsen, något ljusare tonart

Blev lite gladare på jobbet. Tack Anna för att du uppskattar mina hurtiga, äppelkäcka fraser till tidningen! På eftermiddagen mötte jag Alva på Stora torget. Vi skulle jaga en svart konsertkjol till henne som uppfyllde körledarens krav på sedlighet. Eftersom vi vill spara körledares nerver tog vi uppgiften på allvar. Efter tre butiker där det närmaste svart kjol vi kom var tajta, lårkorta fodral var vi aningen nedslagna. Men då tänkte jag "tantaffär", och se där fanns det svarta kjolar i flera utföranden. Alva hittade en som dessutom inte skrek ut 50+ utan var tidlös och snygg. 499:-. Hoppas körledaren är nöjd nu, annars vet jag inte vad jag gör. Själv hittade jag en jätteknasig lång kjol i mönster och med massor av volanger till ett kraftigt nedsatt pris, och den muntrade upp mig även den.

Efter hejdåpuss till min sköna gick jag till stadsbiblioteket för att rösta. Satte ett personkryss för maken när han nu ändå står på valbar plats...

Om någon timme sista repetitionen med utrymme för klantighet. Med alla musiker på plats, det skall bli riktigt svängigt och roligt tror jag. Hoppas jag fixar Heaven. Är så snuvig. Förresten vill jag inte bara fixa sången, jag vill göra det utomjordiskt fantastiskt jättebra - och oddsen för det är inte så goda. En gör så gott en kan, dock.

1 kommentar:

fia sa...

I´m guessing you´ll kick ass, eftersom det är du... Så kommer vi och tittar på dig så vi kan skicka massor med power till dig:)

Fia