torsdag, september 02, 2010

Stora missnöjesvalsen

Har fått ett skov med migrän. Det är inte roligt alls. Måste vara något systemfel. Och så undrar jag varför; nu när jag tränar yoga (och mår bra av det), har återhämtat mig efter depression och annan skit så borde jag väl inte behöva få tillbaka migränen i kubik? Orättvist! Och så är jag småförkyld och allmänt trött i kroppen. I morse bytte jag kläder tre gånger innan jag hittade något som inte satt åt eller skavde eller kliade. Jag har ännu inte helt befriat mig från omvärldens normer, annars hade jag tagit ett täcke och svept om mig.

Sigvard skall få börja spela piano, äntligen. Men då fick jag ett nytt bekymmer. Han skall spela måndagar kl 14.40 på Nannaskolan inne i stan. Det innebär att det är jag som varje vecka får sluta tidigare på jobbet och åka hem och hämta Sigvard för att sedan ta bussen tillbaka till stan. Än så länge sätter jag inte den pysen ensam på en buss, nämligen. Han har vissa gemensamma drag med sin storebror: de är båda oerhört älskliga och trevliga - och har noll koll. Denna min reaktion indicerar tidigare nämnda systemfel. Det är jätteroligt att Sigvard får börja spela. Men just nu känns det praktiska kring det hela oöverstigligt besvärligt. Och så får man inte tänka för då är man en dålig förälder.

Inga kommentarer: