lördag, april 16, 2011

Happy DÅM

Med tanke på att jag är folkrörelsemänniska och gillar att se människor i olika åldrar vimla runt och jobba tillsammans är det märkligt att jag valde bort distriktsårsmötet igen. Det är tredje året jag har undabett mig att arbeta på årsmötet. Tidigare år har det varit av hälskoskäl, men i år var jag plötsligt bara så trött vid tanken på det redan en månad innan. Och nu när jag sitter här hemma och myser med mina pojkar och inte planerar något mer drastiskt än ett tur till kiosken för att köpa lördagsgodis undrar jag varför jag blev så trött och less. Det är ju kul att vara på distriktsårsmöte.

Just därför tänker jag inte dra iväg med pojkarna dit för att titta och mingla och flytta på lite stolar eller kopiera upp papper i förbifarten. Just därför tänker jag vila i den känslan och komma ihåg den nästa år. Nästa år blir det distriktsårsmöte för mig igen.

Inga kommentarer: