lördag, maj 21, 2011

Konsertdag

Så här hade jag tänkt mig lördagen fram till det att jag ger mig iväg till repetition och konsert: sovmorgon. Vakna till, sträcka på mig lite, läsa en kort stund och sova lite till. Mysa. Sedan gå upp och äta en stilla frukost.

07.20 ringde mobiltelefonen. Jag svarade grumligt men lite nervös när jag såg på displayen att det var Sigvard som ringde(när man har ungar på ett annat ställe än hemma vet man ju aldrig). "Heeej mamma! Var lade du min hårborste?". Av detta kan man dra slutsatsen att han sett ut som ett utegångsfår hela fredagen. Men det är ju lovvärt att han kom att tänka på rykta sig åtminstone en dag i Rättvik!

Tänkte somna om sedan. Det gick inte, för nu hade firman som river BUP satt i gång. De arbetar bokstavligen dygnet runt. Helger som vardag, dag som natt. Det var värst när de satte igång efter kl 1 på natten två nätter den här veckan, men även det här morgonbullret om helgerna är ganska jobbigt. Får man ens göra så i ett bostadsområde?

Flyr till badkaret. Jag skall uppnå harmoni innan konserten, jag skall.

Inga kommentarer: