lördag, maj 21, 2011

Post konsert

Jag måste säga att vi gjorde bra ifrån oss. Det kändes trevligt hela tiden, i alla fall på min kant. Skönhetsmissen från tenorhållet precis i allra första början var lite synd eftersom det hela spelades in, men det gör inte heller så mycket. Det var bra och musikaliskt framfört. Nu har jag den där lite tomma, längtande känslan man kan ha efter framförd konsert och därmed avslutat projekt.

Jag känner att jag är sugen på en personlig musikalisk utmaning och utveckling nu. Mina möjligheter att få sjunga solo i en kör där Ann är med är väldigt låga trots allt, och jag har inget annat sångligt sammanhang att sprida mina vingar i. Tänk om det är nu det är läge för den där lilla kören, kvartetten eller dubbellådan som man drömt om ibland? Men då måste jag först hitta den och sedan anses vara värdig att bli med. För det är nämligen så också att jag vill ha en viss nivå på det hela. Vilket i sin tur gör att jag definitivt inte kan vara säker på att få vara med där jag vill (om jag hittar något)...

Jag får lära mig att det är status quo som gäller. Och det är sannerligen inget som är dåligt med eller är ett b-alternativ att sjunga i Uppsala domkyrkör, tvärtom! Det är bara det att jag behöver något mer.

Inga kommentarer: