tisdag, maj 17, 2011

Solar i gräset

Som man nästan kan se på den här dåliga bilden som jag tog från vår balkong. Tack Carl Anton för den vackraste beskrivning av maskrosskönhet som finns.

Hemma för vård av sjuk Tönnes. Det är oerhört skönt att Tönnes tillhör en personkrets så att man har rätt att vara hemma och vårda honom även efter hans 12-årsdag. Den inföll för ett halvår sedan, och tanken på att han skulle vara ensam hemma med sitt rossel, sin feber och sin oro över att må dåligt är gräslig. Så tack och lov för diagnoser och prejudikat och allt annat som gör att Tönnes och vårt liv flyter på utan större praktiska problem. Annars är jag inte så glad idag. Jag är orolig över att jag inte vet vad som orsakar Tönnes sjukdom nu. Och att jag inte vet vad han själv är mest besvärad av. Jag vill att du skall prata med mig, min pojke! Jag har två återkommande drömmar, eller snarare typ av drömmar: den ena är att jag är naken ute bland folk (mycket märkligt, tycker jag), den andra är Tönnes pratar.

Men det finns inget jag kan göra åt någonting. Jag får nöja mig med att varje dag har nog av sin egen plåga, och titta ut på solarna i gräsmattan.

Inga kommentarer: