onsdag, maj 04, 2011

Underjordiskt

Den gamla barn- och ungdomspsykiatribyggnaden är riven sedan några veckor tillbaka. Nu återstår jobbet med att schakta undan alla tegelstenar och bjälkar och hela middevitten - samt att på något vis täppa till ingångar till kulvertar.

Jag tycker det är fiffigt med kulvertar. Lite spännande också. Nu talar jag inte om kulvertar för värme och sådant även om de är nog så viktiga; nej, jag menar riktiga gångar där man kan irra omkring och ta sig fram under jord. Det går ett kulvertsysten under stora delar av mitt bostadsområde, har jag förstått. Ibland blir jag nyfiken. Egentligen vet jag inte varför jag tycker att det är lite extra med gångar som går under jord. Det borde inte vara mer spännande än att knalla på gatan.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Är det inte känslan av att det skulle kunna vara en portal till en annan värld, tänker jag som har livlig fantasi.

Jenny sa...

Något åt det hållet. Vilka möjligheter finns runt kröken? Vilket gör att det nog är väldigt bra att man täpper till ingångarna till kulvertarna så att inga barn letar sig in och hamnar bakom ras eller något sådant. Curiosity killed the cat.

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Jag tycker det är lite otäckt.

Önskar dig en härlig dag!