torsdag, juni 16, 2011

Antingen gillar man det eller så gör man det inte

Alva har åtagit sig att baka 200 bullar till Junislägret. Jag är matt av beundran. Min beundran kvarstår även efter att hon drog på bio och överlät gräddandet av de sista bullplåtarna på sin ädle bror, för det är jobbet med att göra degen och knåda och kavla som jag själv tycker är värst. Jag fick dessutom tillfälle att vara stolt även över Justus som ställde upp för sin syster utan muck trots att hon drog honom från dataspelet. Notera att ingen av dem drog in sin mor i bullbakandet. De känner mig väl.

Samtidigt, i en annan del av staden eller i själva verket på en annan planet, håller min vän Kerstin på att baka sig igenom 50 (alldeles sant) sorters småkakor till sin systers födelsedag. Hon tycker om att göra sådant så jag förstår att jag inte skall beklaga henne ett enda dugg. Personligen mockar jag hellre dasstunnor.

Inga kommentarer: