tisdag, juni 28, 2011

Civilkurage, någon? Näää.

I söndags satt det lappar på ytterdörrarna i husen i området. Det var några boende som uppmärksammat att det tydligen skulle dras en cykelväg rätt igenom Lindparken, trots att det redan finns gott om cykelvägar där. Ingen information om ny cykelväg har lämnats, och jag höll med de som författat lappen om att det här var ett elände. De bad alla boende i området att mötas vid den plats där förberedelserna för vägen startat kl 7 måndag morgon, och medta kaffe för att bjuda arbetarna på medan man försökte kontakta beslutsfattare. Jag tänkte: bra sätt att protestera på men det är ju lönlöst. Mitt civilkurage hade gått och självdött någonstans.

I dagens UNT: cykelvägen stoppad. Nästa gång kommer jag ut med kaffe och barn i släptåg jag också.

Inga kommentarer: