måndag, juni 13, 2011

Intressepinne

Hjärnan börjar lägga av. I morse stod jag med Tönnes och väntade på taxin som aldrig kom. Ringde och kollade. "Fritids är stängt idag". Ja. Det är det. Det var ju det som stod i min kalender som jag tittade i senast lördag kväll. Det hade runnit ut ur minnet som en liten illvilligt glad bäck som porlade undan så fort den kunde. Det var rätt pinsamt tyckte jag, även om jag med stigande ålder inte längre bryr mig så förbaskat mycket om i fall jag gör bort mig då och då. Men när det gäller barnen är det banne mig så att man aldrig får klanta sig, för då är man en halvtaskig/nonchalant/ dålig förälder. Tönnes blev lite besviken men är nu sommarlovsnöjd. Fritids resten av veckan, vet han, så då är det OK.

Har lämnat Sigvard på dansstudion. Han skall gå på dagdansläger tills på torsdag. Han är den enda pojken. Det förvånar mig eftersom det är ganska många pojkar som dansar under terminen. När vi kom och jag skulle anmäla honom så sade läraren som jag inte känner igen: "Har vi en Sigvard här?". Jag är en sådan löjligt mallig mamma så jag trodde en stund att Sigvards rykte som god dansare hade spitt sig över hela studion (as if - så bra är han inte). Sedan insåg jag att det var lätt att identifiera den enda pojken. Dagens andra pinsamhet, men den här var det bara jag som visste om.

Sjusovarna får sova hur länge de vill. De har jobbat hårt den här helgen med repetition, två långa och sena konserter samt för Alvas del även en högmäsa med prästvigning. Det var dagens inlägg. Intressant och allmängiltigt...

Inga kommentarer: