fredag, juni 03, 2011

Och nu: teknikångest!

Mobiltelefonen hade en längre tid roat sig med att stänga av sig hux flux, gärna mitt under pågående samtal med exempelvis folktandvården eller andra inrättningar vars nummer man inte direkt har framför näsan när man snabbt skall ringa upp tillbaka. Jag gick till den leverantör där jag har mitt abonnemang. Försäljaren konstaterade raskt att mobilen redan var för gammal för att det skulle löna sig att skicka den på lagning (jag har dessutom redan gjort den en gång tidigare) och summan av kardemumman var att jag glatt sålde min själ till djävulen ännu en gång och tecknade förlängt abonnemang. Och fick en ny telefon.

Jag har nog haft en lite överseende, småleende (= lätt nedlåtande) attityd gentemot folk som ängslas över sina pryttlar. Jag har tänkt att med lite folkvett och tid så löser det sig. Jag ber verkligen om ursäkt. För nu sitter jag här, med nya telefonen som har pekskärm som inte riktigt beter sig som jag tror och vill. Pekskärm är också ett jämra påfund; fingrarna känns stora som bratwurstar när man skall vara där och pilla. Jag har lite ångest. Jag tror att jag har lyckats radera tre kontakter. Ahhh! Hoppas ingen ringer till mig på några dagar så jag får lite mer tid på mig att gå igenom apparaten och lära mig den. Killen i affären sade schyst att jag kan komma tillbaka om några dagar och byta till en annan modell om jag tycker att den här inte känns bra, men den andra modellen hade också pekskärm så jag håller mig till den här. Har jag tagit fan i båten skall jag ro honom i land.

Inga kommentarer: