fredag, juni 03, 2011

Teknikångest 2

Jag vill föra över min bästa ringsignal till nya mobilen (Justus och Sigvard som sjunger Björnen sover medan Justus spelar piano till, två år på nacken minst för Sigvard säger "j" istället för "r") så jag kopplade ihop telefon och dator med USB-kabel och jobbade med det. När allt var klart tog jag bort kabel och telefon. Då hade plötsligt min externa mus slutat fungera. Datorn annonserade att det var något fel med någon USB-anslutning och jag satte tillbaka kabel och joxade och trixade men inte gick det. Jag vet inte om det en har samband med det andra, men musen funkar inte. Jag tycker oerhört illa om att jobba utan extern mus. Det hindrar mig väldigt. Gääääh!

Men vad gällde telefonen så var ju både Alva och Justus väldigt på hugget när jag kom hem med den och tyckte tydligen att den var så flashig. Där ser man, jag trodde att kidsen nuförtiden gäspar lojt åt allt utom IPhone och liknade mojänger. När Justus gick över till sin pappa för en stund sedan sade han till avsked att om telefonen blev mig en börda (ordagrant: Justus är verbal) så var det bara att lämna över den till honom. Det känns skönt att ha support!

Inga kommentarer: