måndag, augusti 22, 2011

Aaaw...

Sigvard fick den bästa presentidén någonsin och skickade mig ner på stan för att köpa en vanlig t-shirt utan tryck på. Själv satt han hemma och hostade och såg ruggig ut. Jag var rätt nöjd där på bussen för att jag blev så imponerad av Sigvards idé. Som vanligt när det gäller honom visade sig det stora hjärtat.

Jag gick in i en affär och tog en t-shirt. När jag skulle betala ville expediten locka mig att gå på deras erbjudande "köp tre för två". Jag var lite motvillig först men sedan tänkte jag att då blir det någon mer småpresent till Justus och det kan vara trevligt. Beslöt att en av de tre (som man betalar som två för) fick bli en till t-shirt. Jag berättade för personalen vad Sigvard tänkte göra med t-shirten och att det kanske kunde vara bra att ha en som reserv. Sedan hämtade jag tröja nr 2. När jag kom tillbaka till kassan hade personalen konfererat och slängde in två par strumpor med Rolling Stones-motiv till killarna alldeles gratis för att de tyckte att Sigvards idé var så bedårande...

Vad var då Sigvards present? Han har mycket fint skrivit "världens bästa store brorsa" på en ljusblå t-shirt och ritat små glada smileys runtom. Det rycker i mitt ögonlock när jag ser särskrivningen, men annars är den underbar. Justus kanske inte blir precis lika lycklig över denna högst personliga gåva som han blev över finfina datorn när han öppnade paketet i morse, men jag tror att tröjan från lillebror hamnar högt på glädjeskalan. Den får han i kväll efter körövningen när vi äter tårta ihop hela gänget.

Inga kommentarer: