onsdag, augusti 24, 2011

Fulltecknat

När skolan och andra aktiviteter drog igång kastades vi direkt in i logistikhelvetet. Ursäkta att jag säger det, men det är inte roligt med alla fritidssysselsättningar aalla gånger. Jag får andnöd vid tanken på hur vi klara att rätt unge är på rätt plats i rätt tid och dessutom kan utan att det krockar med Tönnes hemkomst i taxi. Sigvard är besviken på mig för att jag utmattat sade till honom att det inte blir någon ju-jutsu för honom det här läsåret heller. Men hur skulle vi kunna klämma in det? På måndagar dansar han, på tisdagar sjunger han och på onsdagar spelar han piano. På måndagar sjunger även Justus. Tisdagar sjunger även jag, Alva har pianolektion. Onsdagar sjunger Alva och Justus spelar piano. Torsdagar sjunger Justus igen och Tönnes har musikterapi.

Nu märker jag att jag är så stressad av alla tider att hålla reda på att jag har glömt vilket klockslag Sigvard har pianolektion på onsdagar. Tänk om det kan sammanfalla med Justus lektion så att bröderna kan åka buss tillsammans - det vore helt fantastiskt! (De har inte samma lärare så det skulle gå.)

Jag vill så gärna att barnen skall få göra de roligheter de vill. Jag skulle dessutom önska att Sigvard kunde vara med i Junis experimentgrupp på måndagarna, men då krockar det med dansen som han själv har valt. Bortsett från att det inte går att befinna sig på två ställen samtidigt blir det för mycket. Och vi vuxna som skall försöka passa in tiderna med fritids och annat håller på att bli kollriga. Men man får ta det onda med det goda. Alternativet till detta stressiga schemaläggande vore så tråkigt.

Inga kommentarer: