söndag, augusti 07, 2011

Längtan till landet

Trots att det är trångt på landet och vi går på varandra mest hela tiden så skall det bli skönt att komma dit. Det är en annan luft. Tönnes kan gå rätt ut i naturen och bara vara fri. Utom när han drar ner till bryggan på eget bevåg, förstås. Och nu slår det mig att i år är vi faktiskt bara sex personer, så nu får man ju plats att vifta med tårna. Jag hoppas att Sigvard får dra upp en fisk i år. Förra sommaren var han stor och ädelmodig med besvikelsetårarna synliga bakom rödögonen när Erik och Justus och Alva drog upp varsin liten abborre, men han inte fick napp. Det är min sommarönskan just nu: att Sigvard får napp när de fiskar.

Samlar mig inför att packa till mig och Tönnes. Det går nog rätt fort bara jag kommer igång. Det är värre med alla sms-påminnelser om att snälla ta med den där boken och ta med ett stort lakan och ta med kuddar och glöm inte Alfapet och att vattna blommor och att rensa kylskåpet och fan och hans mormor. Nåja. Det skall väl gå det med. Och först skall jag ändå hämta Tönnes. Jag är så nyfiken på hur han har haft det under sin lägervecka. Det kanske blir en liten rapport innan han och jag drar iväg senare framåt eftermiddagen.

Inga kommentarer: