fredag, oktober 07, 2011

Liten ängel

Jag brukar inte kalla mina barn för änglar. Inte min döde son heller. För mig fungerar det inte eftersom det känns så sentimentalt sliskigt. Men nu hittade vi en bild där Tönnes är så hjärteknipande söt att jag direkt tänkte "men lilla ängeln, då". Tyvärr är bilden suddig eftersom jag ännu inte har förstått hur jag skall lägga till scannern till min dator så jag har tagit ett foto av fotot, och då blir det som det blir. Jag tycker i alla fall att man ser hur fina Tönnes drag är, och hur överjordiskt söt han var.

Bilden är tagen vid förskolan Ullets skördefest i oktober 2003. Då var Tönnes 3 år och 10 månader och var fortfarande en mycket liten prick. Något år senare började han växa till sig och är numera en normalstor kille. Svårt att minnas att han var som en liten ärta en gång i tiden.

Inga kommentarer: