lördag, oktober 29, 2011

Pärlor för svin

Alva skall strax gå på Halloweenfest. Eftersom hon ägnade dagen åt att skriva högskoleprovet var det egentligen först för två timmar sedan hon började fundera på vad hon skulle klä ut sig till. Trasiga, utrangerade lakan finns det gott om så jag föreslog att hon skulle börja där. Död romare blev beslutet. Jag blev entusiastisk och utropade: "Ja, och så kan du skriva memento mori mitt fram så begriper man att du är slaven som står bakpå kejsarens triumfvagn!". Alva såg på mig med ett obestämbart uttryck i ansiktet och sade: "Ja, du kan väl skriva det då." Jag fnissade åt min fantastiska esprit där jag låg på knä på golvet och textade med tusch på det gamla lakanet. Då kom Björn och frågade hur många av Alvas kompisar som skulle förstå det där.

Nä. Men då får hon väl vara lite allmänbildande, då!

Inga kommentarer: