onsdag, november 30, 2011

I valet och kvalet

I söndags släppte Sigvard bomben: han vill välja bort pianot. Han tycker helt enkelt att det är för mycket att dansa på måndagar, sjunga på tisdagar och spela piano på onsdagar. Det kan jag också tycka att det är för en nioåring, särskilt som kören medför många extradagar i form av sjungningar, rep, gosskörshelger och annat.. Han tycker att det är roligast att sjunga och dansa så han vill inte välja bort något av det. Men det är så synd, tycker jag, eftersom han helt klart har talang. Fast det har han ju även för sång och dans, och om man skall förverkliga alla sina begåvningar får man aldrig bara leka. Han måste få bestämma det här själv. Det är dock lite surt att tänka på att om han ändrar sig så är kön evighetslång. Och han får säkert inte samma (fantastiskt superbra jazzmusiker) som lärare då, om vill börja igen. Jag inser i alla fall att jag måste gilla läget.

Nu måste jag bara komma över min fasa. Ett av mina barn vill inte ha ett instrument!

Inga kommentarer: