onsdag, november 23, 2011

Julbasar med Tönnesspår

Jag har ett stilla os av pepparkakor runt mig efter att ha varit på Sigvards skolas julbasar. Den görs tillsammans av skolan och av de tre förskolor som håller till i samma lokaler. Av någon anledning har vi aldrig tidigare spillt över till förskoleavdelningarna, men nu visste Sigvard att man kunde baka pepparkakor där och drog med mig. Jag är väldigt glad över det. Tönnes gick på en av de förskolorna för många år sedan, och det var roligt att få säga hej till personalen. Jag blev så lycklig när jag vid ett tillfälle såg att de tecknade åt varandra över rummet för att stämma av en sak. Tönnes förtjänst! Det är möjligt att de även nu har barn på avdelningen som använder tecken som stöd, men det var med Tönnes det började på den avdelningen.

Sigvard bakade pepparkakor. Bästa pepparkaksformen var den som var utformad som Disney- Nasse. Och vi hann till och med grädda pepparkakorna innan Sigvard var tvungen att ge sig iväg till sin pianolektion. Vi hann också kolla dragningen i lotteriet. Vi vann tyvärr ingen tovad figur.

Inga kommentarer: