söndag, november 13, 2011

Tankekedja

Jag låg i badkaret och deppade över att jag hade sovit så länge att jag missade högmässan. Det var egentligen inte någon större katastrof eftersom min kör inte stod för sången idag och det alltså inte står en ilsken körledare om knuten och väntar på en förklaring. Men jag vill gärna gå och lyssna när någon av ungarna sjunger, och idag var det gosskören som tjänstgjorde. Kände mig som den kassaste mamman.

Tvingade mig själv att börja tänka på annat och eftersom jag är så oerhört djup av mig började jag grunna på samhällsbygge och dithörande teorier. Det resulterade i följande associationslek:
Samhällsbygge - demokrati/diktatur - planekonomi/kapitalism - hardcorekapitalism - roffa åt dig allt vad du kan - du kan ingenting ta med dig när du går - morbror Jan, kleptoman (soffan där är också vår).

Så kan det gå när man låter tankarna hastigt passera. Från samhällsbygge till Povel Ramel på några ynkans minuter. Det säger sig självt att jag inte hann djupborra i något av ämnena.

1 kommentar:

em sa...

Men du kom i alla fall ihåg hur du hamnade hos Povel. Jag brukar förgäves grunna över hur jag hamnade i Bortre Asien när jag vet att jag började med att fundera ut vad vi ska ha till middag.
Margaretha