onsdag, december 28, 2011

Nattliga ljud

Magsjuk och eländig. Frossa blandat med överhettning. Dagen har varit en plåga. Mycket för att det är svårt att sova när man mår illa, trots att sömn förmodligen är det enda som verkligen hjälper. Men framåt 22-snåret lyckades jag somna. När jag väcktes en och en halv timma senare var jag inte glad, för det hade varit så skönt att få sova!

Men om man har en älskad son som skypar med sina polare sent om natten på lovet är det inte alltid så lätt. Killarna spelar ett spel som går ut på att ta livet av ett ovanligt segt monster, och det är klart att de blir lite exalterade då och då och börjar ropa högt. "Revive!" "Nej, sluta zooma!" och andra diverse frustrerade vrål när monstret hugger tillbaka. Jag har varit nere tre gånger nu och bett Justus att knipa igen, men det hjälper inte. Han är inte ens mottaglig för "mamma är så sjuk och behöver verkligen sova"-kortet. Nu tar jag mig en kopp te (lite uttorkad är jag allt efter dagen) och tänker sedan fösa honom i säng.

Om det inte sker mitt i natten och jag är sjuk brukar jag annars tycka att det är lite roligt att lyssna på Justus när han snackar med kompisarna och är helt inne i ett spel. Han skrattar ofta så lyckligt. Det spel de ägnat sig åt de senaste kvällarna verkar dessutom vara lite knasigt, för mitt bland alla "sluta döda mig med dina zombiehundar" utbrast Justus igår det rätt osannolika "a refrigerator?!". Fråga inte, jag har ingen aning.