onsdag, januari 11, 2012

Själen suckar

Efter den långa och sköna ledigheten tog vardagen vid idag igen. Jag är redan nere för räkning. På jobbet blev jag trött för att jag inte kände att jag klarade någonting. På eftermiddagen och kvällen dök misstagen upp: jag hade glömt både att skicka med Tönnes gympapåse (som är kvar hos hans pappa och därför liksom inte var något jag trillade över och därmed kom ihåg) och frukt. Skäms. Ärligt talat, hur kan det vara så svårt att komma ihåg att skicka med ungen en frukt varje dag? Tydligen oöverstigligt för mig i alla fall.

Upptäckte att jag hade glömt att lägga in viktiga datum i almanackan. Lyckades ändra på det mesta som var dubbelbokat, men inte med den första svåra schemakrocken som jag inte vet hur vi skall lösa. Ett val måste göras och det som blir bortvalt ger konsekvenser. Jag får ont i magen av sådant.

Det är väl inte så mycket att orda om, kanske. Vanligt vardagskrångel. Men det har gjort mig trött och ledsen. Nu vill jag bara att klockan skall bli så mycket att jag kan lägga Piff och Puff och sedan få dra täcket över huvudet och kanske lyckas somna och slippa allt några timmar.

Inga kommentarer: