onsdag, januari 25, 2012

Slitvargen Sigvard

Igår bet jag huvudet av skammen och lagade Sigvards sanslöst trasiga täckbyxknän med silvertejp. Byxorna är ändå slut efter den här vintersäsongen så jag tyckte inte att det var någon idé att ge mig på att leta efter stora galonlappar. Det var i alla fall en lösning av problemet även om jag inte direkt kände att jag hade särskilt hög svansföring, där. Kunde lägga mig att sova med ett slags lugn i sinnet.

När Sigvard kom hem från skolan idag vågade jag inte ens titta på täckbyxorna. Det räckte så bra med det sprillans nya hålet på jeansknät som uppkommit under dagen. (Vad gör ungen?!) Och där går min gräns för silvertejpsanvändande. Jag kan inte förmå mig till att laga jeansen med silvertejp för då tror jag att socialtjänsten kommer att göra hembesök hos oss. Jag kvider och vrider mina händer. Jag inser att jag så småningom måste lösgöra händerna ur vridandet och på något vis gripa mig an jeansen, men inte ikväll. I morgon är det som bekant en annan dag.

Inga kommentarer: