lördag, februari 18, 2012

I vår soffa

Medan övriga familjen begav sig till Fjällnora för att åka långfärdsskridskor stannade Justus och jag hemma. Vi parkerade oss i TV-soffan och såg på SGU, en av våra gemensamma favoritserier. Jag stickade envist vidare på det där paret sockor som jag nu har insett aldrig kommer att bli perfekta. Emellanåt blev Justus så trött av sitt eviga hostande att han måste luta sig en stund och då passade mitt larvigt stora garnnystan bra som huvudkudde. Han matade fram garnet åt mig med jämna mellanrum utan att jag ens behövde be om det.

Det var gråvitt utomhus hela dagen. Nyligen började det regna. Fy bubblan för blötsnö, is och modd. Lägger upp en bild på naturbling som jag tog för några veckor sedan en morgon när jag väntade på bussen till jobbet. Vintern är vackrare när det är kallt, det medger till och med en vinterogillare som jag.

Inga kommentarer: