onsdag, mars 21, 2012

Från mitt sjukläger

Det tar väldigt lång tid att bli frisk från den här virussvängen. I morgon skall jag till läkare igen (ett läkarbesök per vecka är numera min paroll) för att kolla om "det är något" eller om det bara är det tröttsamma viruset som vägrar ge sig av. Och så få förlängd sjukskrivning på det. Jag tycker inte om vare sig att vara sjuk, förstås, eller att vara så frånvarande på min arbetsplats. Det är en ond trend som inleddes redan hösten 2007, och jag är less. För att inte tala om hur less mina arbetsgivare och arbetskamrater måste vara. Det stressar mig en hel del.

Har läst en del. Jag har i min bokhylla osvikligt gått på böcker med ganska nedslående innehåll. Får jag upp en intetsägande men väl så rolig bok sätter jag tillbaka den med en sur tanke om att sådär är ju inte livet, framförallt inte mitt. Egentligen är det inte så lyckat. Efter att ha läst Arne Dahls Viskleken har jag nu ändå bestämt mig för att byta riktning och ägna mig åt lättsammare läsning. Orkar inte tänka mer på hur ond världen är och hur all brottslighet hänger ihop och hur människovärdet urholkas och så maffian på allting...nä. No more. Jag kan säga att inte heller De fattiga i Lodz kommer att bli utläst den här veckan.

Over and out. (Host och rossel.)

Inga kommentarer: