fredag, april 20, 2012

Nys inte!

Har skrivit ut lappen med namnen på de nyvalda styrelserna. Har klippt ut varje ruta. Jättepilligt. Särskilt som jag har linserna i; om jag hade haft glasögonen hade jag kunnat snegla under glasögonkanten men det funkar inte med linser. Får skaffa läsglasögon att ha till linserna.

Se så fint jag har sorterat upp lapparna. Håller andan. River av en bit tejp, lägger den försiktigt över första lappen så det fäster. Går sedan ut i korridoren och fäster på ett postfack. Proceduren upprepas 18 gånger till. Varje år som jag skall göra det här tänker jag irriterat att det måste finnas ett bättre, smartare och snyggare sätt att göra det på. Men hittills har jag inte kommit på något. Året jag fick snilleblixten att använda dymomaskinen för att göra självhäftande remsor med visade det sig att det var värdelöst. Remsorna fäste inte på facken.

Jaja. På ett sätt är det nog lite trevligt ändå, att det finns saker som inte går att rationalisera. Man måste helt enkelt gå fram och tillbaka och klistra upp eländet för hand. Nu har i alla fall de tre nyvalda styrelsernas ledamöter varsitt namnat postfack. Check!

Inga kommentarer: