onsdag, maj 09, 2012

Ack om jag vore den jag ville jag vore, typ

Är inte riktigt sams med livet. Ser på den växande och vackra våren och känner otåligt att jag också vill växa. Jag vill också bli stor och vacker. Men det var det där med hur det går till... det kanske är läge att ringa den professionella spådam som annonserade sina tjänster i dagens Upsala Nya Tidning. Så jag åtminstone får en ledtråd! Eller är det en livscoach jag skall besöka?

Jag kommer aldrig riktigt fram till något. Vad jag kan. Vem jag är. Vad jag skall göra. Det enda jag vet att jag kan göra är att skratta åt eländet för om inte mitt dilemma är klassiskt, så vet inte jag. Jag är inte ensam. Inte för att det egentligen hjälper mot min weltschmerz, men jag får perspektiv på saker och ting en kort stund innan jag återigen översköljs av igenslamningens vågor.

1 kommentar:

Libra på blogspot sa...

Ler igenkännande när jag läser det du skrivit. Kan tala om att varken spådamer eller livs coacher hjälper mig i alla fall. "Själv är bäste dräng" är det som gäller här. =)