torsdag, maj 31, 2012

Sh*t happens

Jag hade en lugn förmiddag med Sigge. Vi packade tillsammans för hans resa till gosskörsfestivalen i Rättvik. Så körde jag honom och hans kompis J till S:t Eriks torg, bussen kom, vi tog farväl och jag for iväg för att jobba. Det hann jag göra ungefär en halvtimma innan migränen kom. Det var på tiden, det har ju gått en hel vecka sedan sist (så kallad ironi.) Det första jag såg när jag kom in i tamburen var Sigges jacka.

Tog en tablett. Knappade med försämrat synfält och allt annat elände som följer med sms till ledare för att höra om det var någon som skulle ansluta senare. Det fanns det, så jag bet ihop och fortsatte att köra igenom värken för att lösa överlämning av jacka för vidaretransport. Sedan däckade jag äntligen.

Vacklade just upp och noterade ett häftigt skyfall. Jag hoppas innerligt att vädret i Rättvik håller sig torrt och varmt tills i morgon kväll då Sigge får sin jacka. Jag tänker inte titta på någon väderprognos och vill slippa bli upplyst om dåligt väder runt Siljan, tack.

Inga kommentarer: