onsdag, juni 06, 2012

Dagen efter

Hemmet är stilla. Alla gäster har lämnat oss. Jag vankar runt och ser nöjt på resterna av studentmottagningen igår. Den fina bersåbalkongen är mammas och brorsdotterns verk. Den får se ut så några dagar till. Alvas blombuketter står på köksbordet. Kassen med presenter och avgångsbetyget (ett mycket fint sådant) står och väntar på att hon skall komma och hämta dem. Så var en milstolpe passerad.





På morgonen. Alva fixar sig lite innan jag kör henne till skolan för sista gången. Hon har snygga skor som jag är väldigt sugen på, men aldrig skulle kunna gå i. Dessutom finns det en hel del skodon och plagg som pryder artonåringen men som skämmer fyrtiofyraåringen -  det här är ett sådant fall. Jag nöjer mig med att beundra skorna på Alvas fötter.





I det stekande solgasset vid Katedralskolan. Alva kisar mot solen och Tönnes klappar henne på ryggen och försöker sedan sno hennes mössa.


Inga kommentarer: