fredag, juni 15, 2012

Och så var det fredag igen

Väntar på taxin. Redo för ungdomshelg med Vargarna.
Den enkla rostmackeätningsvarianten. Rufsiga Sigge.

Varje fredagsmorgon jämna veckor inser jag plötsligt att visst ja, det här är det sista jag ser av ungarna på en vecka, och så blir jag lite extra mammig. Därför känns det bra att jag fick ett tidigt morgon-sms från Justus. Han försvarade sin felstavning av ett ord med att någon hade sagt att hans från början rättstavade variant var fel. Jag kontrade med att han aldrig skall lyssna på någon annan än mamma. Möjligen pappa, då.

Alvisen sover och njuter av sommarlovet.

Tönnes var jätteglad när han åkte till fritids eftersom jag påminde honom om att det är ungdomshelg. Ansiktet lyste. Han går direkt från fritids dit, och det fungerar oerhört väl. På lördag skall de dra till Rix FM-festivalen och lyssna på Eric Saade.

Sigvard ägnade frukosten åt att hitta fem olika sätt att äta sin rostbrödssmörgås på. Fnittrigt var ordet. Fina barnen.

Inga kommentarer: