torsdag, juni 21, 2012

Slarvigt men mänskligt

Sen lunch. Finsk pinne?

Gissa ingredienserna.
Jag erkänner här och nu att det händer att jag slarvar med maten när jag inte har piskan över mig för att ge barnen mat. Idag var det nog lite väl slarvigt. Kom hem tidigt från jobbet och tänkte ta mig något att äta och så stoppade jag i distraktion i mig två Kerstinbakade kakor som var kvar sedan Alvas studentmottagning. Sedan satte jag mig att läsa. Och sov lite. Hängde tvätt. Läste mera och så var klockan 19 och det sög i magen. Nu är det visserligen så, då, alltså, att jag slarvar med min egen mat, men jag är ganska bra på att slänga ihop något ätbart. Rena Kajsa Warg. Hur det funkar rent näringsmässigt kanske man inte skall forska djupare i, men jag blir mätt i alla fall. Det bidde något slags sallad.

P.S. En djup suck ur min otekniska själ över det faktum att jag inte begriper mig på bildlayouten på bloggen nuförtiden. Det blir alltid fel och ser konstigt ut.

Inga kommentarer: