fredag, juli 20, 2012

Don efter person

Justus fick nya sandaler redan för en månad sedan. Inte vet jag varför inte Tönnes och Sigvard fick det också. Den enda förklaringen är att livet är orättvist och att mamma (jag) inte såg hur slitna och små deras sandaler var. Nu har de i alla fall fått nya sandaler tack vare sin fars ingripande.

När jag ser på sandalerna tänker jag att de är rätt typiska för bärarna. Tönnes lutar mycket åt svart. När han skulle få ny t-shirt häromsistens höll jag först upp en vit tröja och frågade om han ville ha den. "Näj." Jag provade med en tröja av samma modell men i svart. Ville han ha den? "Ja!". Så det är föga förvånande att Tönnes valde svarta sandaler, även om färgutbudet på pojk- och herrsandaler inte är direkt stort. Om det hade funnits flera färger hade han valt svart. Och titta på Sigvards sandaler. Rosa färgaccent. Mina yngsta pojkar i ett nötskal.


Inga kommentarer: